Elektro-inžinjering

Luka Gaženica: električni sustavi i instalacije na novom terminalu putničke luke

Eccos  je glavni izvođač elektroradova na luci Gaženica, proglašenoj lukom 2019. godine

Zadarska putnička luka Gaženica proglašena je lukom godine na prestižnom sajmu kružnih putovanja Seatrade Europe održanom u Hamburgu. Luka se prostire na 250.000 m² s ukupno 3.000 m operativne obale i dubinom od 13 – 15 m, a od 2017. godine, kada je puštena u rad, bilježi porast putnika s 20 tisuća na preko 200 tisuća.

Glavni je izvođač radova građevinska tvrtka Strabag, a popis elektroradova, odnosno sustava koje je Eccos izveo na projektu izgradnje trajektno-kruzerskog terminala Gaženica poprilično je dug. Uz rješenja u području energetike neki od implementiranih sustava na objektu su centralni  nadzor, videonadzor, kontrola pristupa i upravljanje ključevima, pametna rasvjeta, sustav za kontrolu i naplatu parkiranja, sustav pregleda prtljage i putnika, alarmno i pozivno ozvučenje, promjenjiva prometna signalizacija itd. Većina ovih sustava vezana je uz sigurnost ovog objekta kritične infrastrukture.

Energetika i IT infrastruktura

Projektno su razrađeni svi izvedbeni detalji i tehnička rješenja te je odrađeno kompletno strukturno kabliranje, postavljena IT mrežna infrastruktura te isporučena pasivna opremu i mrežni preklopnici. Na objektu je položeno impozantnih 400 km kabela te sve pripadajuće kabelske police i kanali, isporučene i montirane trafostanice, agregati, sustav besprekidnog napajanja te tridesetak glavnih i velik broj pomoćnih razvodnih ormara opremljenih s najsuvremenijom sklopnom i mjernom tehnikom.

Danas je Eccos jedna od rijetkih hrvatskih tvrtki koja ima vlastite resurse za pružanje cjelovite usluge elektroinženjeringa na velikim objektima te kadar za izvođenje svih radova (projektiranje, montaža, puštanje u pogon, edukacija korisnika, održavanje itd.) i to u čitavom životnom vijeku objekta.

Implementirani sustavi

Videonadzor je postavljen na unutarnje i vanjske prostore uključujući sigurnosni perimetar oko objekta s ukupno 164 kamere. Uz omogućeno snimanje IP kamerama i upravljanje sustavom videonadzora unutar Epsimaxa podržana je i inteligentna videoanalitika pomoću koje se detektira proboj u sigurnosni perimetar, detekcija (ostavljenih) objekata, detekcija smjera kretanja i detekcija prtljage bez nadzora.

Kako se radi o putničkom terminalu bila je nužna implementacija sustava pregleda prtljage i putnika te sustava dojave požara, odimljavanja i plinodetekcije. Sustavi alarmnog ozvučenja i glasovni komunikacijski sustav u hitnosti (EVCS) pomoću Epsimaxovog modula za interkom koji objedinjuje komunikaciju i sigurnosni sustav osiguravaju pravovremenu evakuaciju u slučaju potrebe.

Specifičnost projekta jest implementacija sustava za prikaz putničkih i marketinških informacija (LED i LCD info ekrani) na više lokacija putničkog terminala te promjenjiva prometna signalizacija na međunarodnom prijelazu za promet vozila. Eccos se također pobrinuo za centralizirani serverski sustav za kontrolu i naplatu parkiranja s ulazno-izlaznim kolonama i rampama te automatskim naplatnim blagajnama.

Centralni nadzor i njegov grafički prikaz

Implementacijom Eccosovog programskog rješenja Epsimax omogućen je centralni nadzor sustava tehničke zaštite. Epsimax je srce sustava tehničke zaštite i kroz njegovo se grafičko sučelje upravlja svim spojenim elementima. Njegovom se primjenom podiže razina sigurnosti, osigurava kvalitetna reakcija na sigurnosne incidente osoblja koje ga koristi te se smanjuju operativni troškovi.

Unutar aplikacije implementiran je grafički prikaz centralnog nadzora na interaktivnoj mapi – mapa prikazuje statuse svih elemenata na grafičkoj podlozi u stvarnom vremenu i pruža jednostavan način izravnog upravljanja svim modulima sustava i upravljanje alarmnim događajima. Alarmne događaje može pregledavati i obrađivati neograničen broj operatera, a prema skupu unaprijed definiranih parametara svakom operateru se mogu prikazivati procedure prema kojima treba postupati u slučaju određenog alarmnog događaja.

  1. Luka Gaženica od 2017. godine bilježi porast putnika s 20 tisuća na preko 200 tisuća
  2. Odrađeno je kompletno strukturno kabliranje i postavljena je kompletna IT mrežna infrastruktura
  3. Glavni izvođač građevinskih radova je tvrtka Strabag, a Eccos je zadužen za izvođenje svih električnih sustava i instalacija, energetskih razvoda i slabe struje
  4. Na objektu je položeno impozantnih 400 km kablova
  5. Luka se prostire na 250.000 m² s ukupno 3.000 m operativne obale i dubinom od 13 – 15 m
  6. Zahvaljujući svojoj poziciji Zadar je glavno čvorište za putovanja na sjevernodalmatinske otoke, a trajektom je povezan i sa talijanskom Anconom
  7. Putnički terminal
  8. Postavljeni su LED i LCD info ekrani za prikaz putničkih i marketinških informacija
  9. Uz snimanje IP kamerama i upravljanje sustavom videonadzora podržana je i inteligentna videoanalitika
  10. Grafički prikaz centralnog nadzora na interaktivnoj mapi
Eccos
Pregled privatnosti

Ova web stranica koristi kolačiće tako da vam možemo pružiti najbolje moguće korisničko iskustvo. Podaci o kolačićima pohranjuju se u vašem pregledniku i obavljaju funkcije poput prepoznavanja kod povratka na našu web stranicu i pomaže našem timu da shvati koji su dijelovi web stranice vama najzanimljiviji i najkorisniji.

Pročitajte više informacija i zaštiti osobnih podataka